OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Monika Florczak-Wątor
Anna Chodorowska, Justyna Michalska, Paweł Kuczma
Dorota Lis-Staranowicz, Monika Giżyńska, Bogna Przybyszewska-Szter, Marcin Kazimierczuk, Małgorzata Augustyniak, Marcin Dąbrowski, Joanna Juchniewicz, Dobrochna Ossowska-Salamonowicz, Stanisław Bułajewski, Marek Chmaj
Michał Mistygacz, Jarosław Onyszczuk, Małgorzata Szeroczyńska
Sławomir Piekarczyk, Sławomir Tkacz
Wojciech Marchwicki, Radosław Baszuk, Wojciech Bergier, Piotr Wiśniewski, Małgorzata Eysymontt, Piotr Piesiewicz, Paweł Litwiński, Andrzej Zwara, Agnieszka Zemke-Górecka, Joanna Parafianowicz
Stanisław Sagan, Dominika Wapińska
Ewa Łętowska, Ryszard Piotrowski, Hanna Suchocka, Konrad Rydel, Marta Bakun, Grzegorz Basiński, Antoni Cypryjański, Jan Denka, Piotr Frączek, Aleksandra Gromiec, Marcin Hamielec, Krystian Kardas, Natalia Kowalik, Maria Kruk-Jarosz, Filip Olszówka, Ziemowit Syta, Kamil Szałecki, Mateusz Tyszka, Borys Tencer, Władysław Teofil Kulesza
Agnieszka Gajda, Anna Rytel-Warzocha, Piotr Uziębło
Treść zaprezentowanego w niniejszej książce wywodu to swoiste podsumowanie, ale i kolejny krok na drodze naszych wieloletnich badań dotyczących świadomości ekologicznej oraz formalnej i nieformalnej pracy dydaktycznej w obszarze jej kształtowania. Do jej napisania skłoniło nas rosnące zainteresowanie społecznymi skutkami kryzysu środowiskowego wśród badaczy akademickich, nauczycieli, dziennikarzy, publicystów czy w końcu zwykłych ludzi coraz częściej bezpośrednio doświadczających negatywnych konsekwencji współczesnych problemów ekologicznych. Kwestia destrukcji środowiska przyrodniczego oraz efektów tego stanu rzeczy dla różnych obszarów funkcjonowania społecznego staje się także coraz bardziej powszechnym komponentem programów nauczania ustawicznego i w szkolnictwie wyższym. Kluczowym celem edukacji ekologicznej stało się poszukiwanie odpowiedzi na pytania o to, czym jest, jaka jest i jaka powinna być społeczna świadomość ekologiczna, aby zapobiec dalszemu pogłębianiu się ryzyka katastrofy ekosystemu biosfery. W naszym założeniu książka ta ma być wprowadzającym – ale wyczerpującym przynajmniej na poziomie podstawowym – kompendium w zakresie wskazanej tematyki.
Jako autorzy chcielibyśmy zaznaczyć ponownie, że niniejszy tom stanowi dla nas zarówno podsumowanie naszych dotychczasowych doświadczeń badawczych i dydaktycznych, jak i jeden z pierwszych tak kompleksowo ujętych owoców tej pracy. Nie jest to nasz krok ostatni. To wciąż początek. Mamy nadzieję, że dla wielu – zarówno profesjonalnych badaczy, nauczycieli, studentów, jak i zwykłych, zatroskanych o los planety jednostek – nasza książka stanie się inspiracją na polu aktywności na rzecz poprawy jakości środowiska przyrodniczego oraz trwania obecnych form życia na Ziemi. (ze Wstępu)
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.