OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Tadeusz Ereciński, Marcin Dziurda
Tadeusz Ereciński, Marcin Dziurda, Andrzej Stempniak, Krystian Markiewicz, Beata Bury, Marcin Walasik, Piotr Rylski, Natalia Piotrowska
Zbigniew Okoń, Anna Kobylańska, Monika Susałko, Damian Flisak, Monika Jagielska, Mariusz Jagielski, Arwid Mednis, Witold Chomiczewski, Dominik Lubasz, Monika Namysłowska, Berenika Kaczmarek-Templin, Gabriela Bar, Edyta Bielak-Jomaa, Karolina Gałęzowska, Michał Czerniawski, Paweł Makowski, Urszula Góral, Piotr Drobek, Agnieszka Jabłonowska, Kamil Szpyt, Joanna Łuczak-Tarka, Roman Bieda, Adam Szkurłat, Magdalena Piech, Iga Małobęcka-Szwast, Karolina Mojzesowicz, Paweł Biały, Piotr Budrewicz, Marci
Krystian Markiewicz, Marta Szczocarz-Krysiak
Elżbieta Skowrońska-Bocian, Maciej Kaliński, Adam Brzozowski, Jacek Jastrzębski
Andrzej Powałowski, Marcin Uliasz, Marek Lewandowski, Hanna Wolska, Krzysztof Sadowski, Jarosław Świeczkowski, Dariusz Erwin Kotłowski, Andrzej Antkiewicz, Andrzej Kurzych, Rafał Fronczek, Rafał Łyszczek, Joanna Szachta, Wiesław Grajdura, Marzena Świeczkowska-Wójcikowska, Małgorzata Rybicka-Pakuła, Wojciech Piłat
Dariusz Rutkowski, Aleksandra Rutkowska, Dominik Horodyski, Karolina Panfil, Małgorzata Eysymontt, Agata Majchrowska, Joanna Parafianowicz, Arkadiusz Turczyn, Magdalena Kuchnio, Małgorzata Anaszkiewicz, Katarzyna Sacharuk, Olga M. Piaskowska, Elżbieta Jaceczko, Aleksandra Partyk, Tomasz Partyk
Książka o transcendentnym kinie Darrena Aronofsky’ego zabiera czytelnika w podróż po wybranej filmografii tego wybitnego amerykańskiego reżysera. Mocny, wręcz anarchistyczny akcent pada tu na typ przedstawianego bohatera filmowego, żyjącego na marginesie społeczeństwa i świadomie odrzucającego jego normatywne struktury. Filmy, jak również literatura, do której autor publikacji się odwołuje, są wyrazem postawy krytycznej wobec przemocy symbolicznej oraz narzucania jednostce ograniczających ją twórczo norm kulturowych, nakazujących takie, a nie inne rozumienie i przeżywanie otaczającego świata. Wnikliwy obserwator twórczości Darrena Aronofsky’ego dostrzeże istnienie w niej problematyki metafizycznej. Warto zwrócić się ku transcendencji i próbować wyrażać niewyrażalne, także w sztuce filmowej, jak czyni to Darren Aronofsky, który chce być powiernikiem wielkich narracji mitycznych. Te cechy, tak charakterystyczne dla reżysera, można dostrzec we wszystkich jego filmach, a zwłaszcza w tych przywoływanych w prezentowanej monografii. Książka zainteresuje czytelnika oczekującego od współczesnego kina czegoś więcej niż niewyszukanej rozrywki oraz pragnącego wyjść poza jego ludyczny wymiar.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.