OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Paweł Małecki, Małgorzata Mazurkiewicz
Dariusz Zalewski, Dobrosława Antonów, Andrzej Melezini, Aleksander Kaźmierski, Agnieszka Bieńkowska, Jarosław Wiśniewski
Piotr Karwat, Maciej Kurasz, Jacek Leńczuk, Jadwiga Glumińska-Pawlic, Michał Goj, Marcin Lachowicz, Dominik J. Gajewski, Mikołaj Kondej, Monika Laskowska, Alina Barkowa, Aleksander Brzozowski, Anna Derdak, Dorota Jakubowska, Katarzyna Kimla-Walenda, Konrad Kurpiewski, Filip Majdowski, Roman Wiatrowski, Maciej Przychodzeń, Magdalena Zalech, Agnieszka Tałasiewicz, Aleksander Werner, Justyna Skwirowska, Aleksandra Rutkowska
Roman Hauser, Stefan Babiarz, Bogusław Dauter, Andrzej Kabat, Małgorzata Niezgódka-Medek, Agnieszka Olesińska, Jan Rudowski, Włodzimierz Gurba
Marek Michalski, Michał Boryczka, Małgorzata Badowska, Maciej Boryczko, Marcin Kasprzyk, Maciej Kożuchowski, Tomasz Maślak, Katarzyna Olszak, Julia Trzmielewska, Bartłomiej Woźniak, Monika Żulińska, Karolina Krzal-Kwiatkowska, Małgorzata Wiśniewska, Majka Rucińska, Karol Stępniak, Joanna Trzmielewska
Tomasz Nowak, Artur Mudrecki, Andrzej Melezini, Rafał Bucholski, Michał Ciecierski, Krzysztof Teszner, Iwona Wołczak-Ciecierska, Grzegorz Musolf
Wojciech Morawski, Marian Masternak, Adam Zalasiński, Paweł Kryczko, Bogumił Brzeziński, Krzysztof Lasiński-Sulecki, Paweł Majka, Janusz Orłowski, Jowita Pustuł, Adam Nita, Agnieszka Olesińska, Andrzej Ladziński, Ewa Prejs, Agnieszka Franczak, Marek Kalinowski
Zbigniew Chmielewski
Ernest Frankowski, Andrzej Pałys, Adrian Lapierre
Kontrast leży u źródła postrzegania świata przez człowieka – próbując opisać otaczającą nas rzeczywistość, przedstawiamy dane zjawisko w opozycji do innego, zupełnie odmiennego. „Prawda potrzebuje kłamstwa – bo jakże ją zdefiniować bez kontrastu?” – pisał Paul Valéry, zauważając tę zależność. Według tej reguły można stwierdzić, że dobro i zło, światło i mrok, piękno i brzydota oraz wszystkie inne przeciwieństwa istnieją nierozerwalnie, w harmonii i równowadze, wzajemnie się definiują, a nawet uzupełniają, tworząc w ten sposób wszechświat, tak jak w koncepcji yin-yang. Zgromadzone w tomie analizy stanowią próbę uchwycenia wielowymiarowej istoty kontrastu w literaturze, języku i kulturze. * Le contraste est aux sources de la perception humaine du monde : en essayant de décrire la réalité qui nous entoure, nous présentons un phénomène donné en opposition à un autre, complètement différent. « La vćritć a besoin d'un mensonge -car comment la dćfinir sans contraste ? » – a écrit Paul Valéry, constatant cetle dépendance. Selon cette règle, on peut dire que le bien et le mal, la lumière et l’obscurité, la beauté et la laideur, et tous les autres opposés existent inséparablement, en harmonie et en équilibre, se définissant mutuellement et même se complétant, créant ainsi un univers, comme dans le concept du yin-yang. Les analyses rassemblées dans ce volume tentent de saisir la nature multidimensionnelle du contraste dans la littérature, la langue et la culture.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.