RECENTLY READ
ALL BOOKS
Paweł Małecki, Małgorzata Mazurkiewicz
Dariusz Zalewski, Dobrosława Antonów, Andrzej Melezini, Aleksander Kaźmierski, Agnieszka Bieńkowska, Jarosław Wiśniewski
Piotr Karwat, Maciej Kurasz, Jacek Leńczuk, Jadwiga Glumińska-Pawlic, Michał Goj, Marcin Lachowicz, Dominik J. Gajewski, Mikołaj Kondej, Monika Laskowska, Alina Barkowa, Aleksander Brzozowski, Anna Derdak, Dorota Jakubowska, Katarzyna Kimla-Walenda, Konrad Kurpiewski, Filip Majdowski, Roman Wiatrowski, Maciej Przychodzeń, Magdalena Zalech, Agnieszka Tałasiewicz, Aleksander Werner, Justyna Skwirowska, Aleksandra Rutkowska
Roman Hauser, Stefan Babiarz, Bogusław Dauter, Andrzej Kabat, Małgorzata Niezgódka-Medek, Agnieszka Olesińska, Jan Rudowski, Włodzimierz Gurba
Marek Michalski, Michał Boryczka, Małgorzata Badowska, Maciej Boryczko, Marcin Kasprzyk, Maciej Kożuchowski, Tomasz Maślak, Katarzyna Olszak, Julia Trzmielewska, Bartłomiej Woźniak, Monika Żulińska, Karolina Krzal-Kwiatkowska, Małgorzata Wiśniewska, Majka Rucińska, Karol Stępniak, Joanna Trzmielewska
Tomasz Nowak, Artur Mudrecki, Andrzej Melezini, Rafał Bucholski, Michał Ciecierski, Krzysztof Teszner, Iwona Wołczak-Ciecierska, Grzegorz Musolf
Wojciech Morawski, Marian Masternak, Adam Zalasiński, Paweł Kryczko, Bogumił Brzeziński, Krzysztof Lasiński-Sulecki, Paweł Majka, Janusz Orłowski, Jowita Pustuł, Adam Nita, Agnieszka Olesińska, Andrzej Ladziński, Ewa Prejs, Agnieszka Franczak, Marek Kalinowski
Ernest Frankowski, Andrzej Pałys, Adrian Lapierre
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
In a few minutes you will receive a message sent to .
Click on the button in the message to confirm your subscription to the newsletter and receive your free e-book.
Accept the Terms and Conditions to continue using the Website.