OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Anna Chodorowska, Justyna Michalska, Paweł Kuczma
Dorota Lis-Staranowicz, Monika Giżyńska, Bogna Przybyszewska-Szter, Marcin Kazimierczuk, Małgorzata Augustyniak, Marcin Dąbrowski, Joanna Juchniewicz, Dobrochna Ossowska-Salamonowicz, Stanisław Bułajewski, Marek Chmaj
Michał Mistygacz, Jarosław Onyszczuk, Małgorzata Szeroczyńska
Sławomir Piekarczyk, Sławomir Tkacz
Wojciech Marchwicki, Radosław Baszuk, Wojciech Bergier, Piotr Wiśniewski, Małgorzata Eysymontt, Piotr Piesiewicz, Paweł Litwiński, Andrzej Zwara, Agnieszka Zemke-Górecka, Joanna Parafianowicz
Stanisław Sagan, Dominika Wapińska
Ewa Łętowska, Ryszard Piotrowski, Hanna Suchocka, Konrad Rydel, Marta Bakun, Grzegorz Basiński, Antoni Cypryjański, Jan Denka, Piotr Frączek, Aleksandra Gromiec, Marcin Hamielec, Krystian Kardas, Natalia Kowalik, Maria Kruk-Jarosz, Filip Olszówka, Ziemowit Syta, Kamil Szałecki, Mateusz Tyszka, Borys Tencer, Władysław Teofil Kulesza
Agnieszka Gajda, Anna Rytel-Warzocha, Piotr Uziębło
"Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język.
Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia oraz pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania. W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych.
Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział zawiera przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu."
Z tekstu
"Stajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków oraz światów i towarzyszącego mu zróżnicowania. Sugerowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy."
Prof. dr hab. Roman Leppert
"Książka Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza istotnego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na istotność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, podkreśla konieczność sięgania przez nich po naukowe uzasadnienia, by aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu praktycznym. Monografia stanowi płynną i ważną lekturę zarówno dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego."
Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.