OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Michał Możdżeń-Marcinkowski
Angelika Drelichowska, Paweł Razowski, Anna Gronkiewicz, Agnieszka Ziółkowska
Marek Porzycki, Wojciech Matuszewski, Tadeusz Włudyka, Krzysztof Oplustil, Marcin Smaga, Maciej Matuszewski, Ewa Całus, Ariel Mucha, Marek Woroniecki, Paweł Marek Woroniecki
Grzegorz Łaszczyca, Andrzej Matan, Agnieszka Ziółkowska, Dorota Fleszer, Robert Suwaj, Grzegorz Krawiec, Olga Sitarz, Mariusz Jagielski, Dorota Sylwestrzak, Ewa Pierzchała, Magdalena Strożek-Kucharska, Michał Cyndel, Paweł Gacek, Anna Gronkiewicz, Barbara Palenik, Leszek Pietraszek, Joanna Wyporska-Frankiewcz
Grzegorz Kuca, Elżbieta Gudowska-Natanek
Monika Augustyniak, Jarosław Czerw, Tomasz Moll
Arkadiusz Talik, Karol Wach, Dawid Ziółkowski, Maciej Górtowski, Mirosław Karpiuk, Błażej Kwiatek, Remigiusz Mazur, Wojciech Cieślak, Paulina Bieś-Srokosz, Grzegorz Makarow, Agnieszka Skóra, Magdalena Ciorgoń-Urbańska, Marcin Adamczyk
Marek Wierzbowski, Mirosław Wincenciak, Alicja Plucińska-Filipowicz, Arkadiusz Despot-Mładanowicz, Kamil Buliński, Artur Kosicki, Mariusz Rypina, Tomasz Filipowicz
Paweł Śwital, Joanna Smarż, Sławomir Fundowicz
Agnieszka Pawłowska, Katarzyna Radzik-Maruszak, Jolanta Itrich-Drabarek
Zbigniew Chmielewski
Książka jest zaproszeniem do dyskusji nad możliwością emancypacji kultury szkoły – upełnomocnienia wszystkich podmiotów współtworzących system kulturowy szkoły w relacjach z jej dynamicznym kontekstem społecznym i światem wirtualnym, w którym zanurzona jest współczesna edukacja.Wiedza o złożoności, wielowarstwowości i wielowymiarowości kultury szkoły i rozumienie jej specyfiki są podstawą racjonalnych, refleksyjnych, długofalowych procesów krytycznej świadomości. W publikacji autorka przedstawiła warunki wyzwalania się szkoły i edukacji z systemowych, administracyjnych i politycznych ograniczeń i restrykcji. Kultura szkoły została ukazana z perspektywy procesu jej emancypacji z uwzględnieniem obecnych realiów życia polityczno-społecznego oraz historycznego kontekstu specyfiki kultury instytucji edukacyjnej, w tym specyficznych dla niej symboliki i języka. Adresaci:Adresatem książki jest kadra pedagogiczna szkół (dyrekcja, nauczyciele, pedagog, psycholog szkolny), publikacja może być przydatna także władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się kwestiach edukacji w Polsce. Może stać się również inspiracją krytycznej refleksji nad własnym oglądem kultury szkoły dla badaczy z kręgów akademickich – brak publikacji z tego zakresu jest dotkliwy, zarówno dla teorii, jak i dla praktyki.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.