OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Monika Florczak-Wątor
Kinga Flaga-Gieruszyńska, Aleksandra Klich, Katarzyna Karwecka, Tomasz Aniukiewicz, Łukasz Bierski, Michał Wojdała, Marcin Borek, Ewa Jędrzejewska
Michał Bursztynowicz, Martyna Sługocka
Waldemar Kitler, Aleksandra Skrabacz
Katarzyna Chałubińska-Jentkiewicz, Agnieszka Brzostek
Monika Tomaszewska, Krzysztof Walczak, Dominika Dörre-Kolasa, Mirosław Włodarczyk, Monika Lewandowicz-Machnikowska, Iwona Sierocka, Krzysztof Baran
Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:
W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną? Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach? Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian? Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach? Autor opisuje w niej wszystkie
najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.
Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".
Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.
Publikacja zapełnia lukę w zakresie wiedzy dotyczącej sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w szkołach wyższych w Polsce. Autor prowadzi rozważania i analizy konsekwentnie i przejrzyście, co jest wielką zaletą książki. Pokazuje czytelnikowi różne metodyki oraz całe spektrum problemów i analiz empirycznych dotyczących uczelni, które są podejmowane przez badaczy na całym świecie. Warto przeczytać!
Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.