OSTATNIO PRZEGLĄDANE PRZEZ CIEBIE
WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Andrzej Wróbel, Dagmara Kornobis-Romanowska, Agnieszka Grzelak, Aleksander Cieśliński, Sylwia Majkowska-Szulc, Robert Grzeszczak
Jacek Gołaczyński, Piotr Mostowik, Witold Borysiak, Anna Juryk, Jacek Wierciński, Marcin Sokołowski, Piotr Rodziewicz, Piotr Kasprzyk, Marcin Stębelski, Joanna Zajączkowska-Burtowy, Michał Burtowy, Nikodem Rycko, Olga Bobrzyńska, Adrian Brzegowy, Michał Derek, Łukasz Dyrda, Anna Natalia Szulc, Agnieszka Wedeł-Domaradzka
Aneta Łazarska, Mariusz Godlewski
Monika Domańska, Piotr Żyłka, Michał Kibil, Karolina Barszczewska, Ilona Kuźniecow, Ireneusz Piecuch, Jagoda Gospodarek, Paulina Duma, Piotr Matuszewski
Sławomira Lerman-Balsaux
Bożena Gronowska, Piotr Sadowski
Dorota Łobos-Kotowska, Paweł Gała
Anna Drywa, Edward Juchniewicz, Łukasz Karczyński
Barbara Olbrych, Adam Ziółkowski
W publikacji przedstawiono istotne aspekty teoretyczne i praktyczne związane z procesem generowania innowacji w relacji uczelnia ‒ przedsiębiorca. Uwzględniono w niej możliwości współpracy przedsiębiorców z uczelniami w zakresie transferu technologii za pośrednictwem centrów transferu technologii i spółek celowych uczelni oraz relacje z tym związane. Podkreślono rolę brokerów innowacji jako ekspertów łączących środowiska uczelniane i biznesowe w związku z transferem technologii. Odniesiono się do zagadnienia wyceny wartości rynkowej nowych technologii. Omówiono zastosowanie skali oceny poziomów gotowości technologii w procesie generowania innowacji. Przybliżono ogólny zarys zagadnienia praw własności przemysłowej i zastosowania badań patentowych. Przedstawiono możliwości ochrony wyników B+R za pośrednictwem tajemnicy przedsiębiorstwa (know-how). Przeanalizowano wybrane ryzyka w poszczególnych fazach procesu generowania innowacji. Scharakteryzowano istotne warunki umów stosowanych w procesie transferu technologii, w szczególności umów licencyjnych. Zaprezentowano przykładowe modele opłat licencyjnych oraz wybrane warunki negocjacji umów komercjalizacyjnych. Pokazano proces komercjalizacji wyników B+R z perspektywy przedsiębiorcy i uczelni wyższej. Przybliżono ogólne zasady świadczenia usług badawczych na rzecz przedsiębiorców. Opisano przywileje podatkowe związane z B+R dedykowane przedsiębiorcom, ze szczególnym uwzględnieniem centrów badawczo-rozwojowych. Wskazano na podstawowe korzyści komercjalizacji dla uczelni i przedsiębiorców. Podano przykłady dobrych praktyk w zakresie komercjalizacji wyników B+R z uczelni wyższych do przedsiębiorstw oraz ich wdrożenie do działalności gospodarczej i/lub w efekcie na rynek.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.