WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Adrianna Chorąży, Aleksandra Szymoniak
Jerzy Domański, Robert Walenciak, Paweł Dybicz, Marek Czarkowski, Jakub Dymek, Roman Kurkiewicz, Wojciech Kuczok, Kornel Wawrzyniak, Bohdan Piętka, Andrzej Werblan, Andrzej Walicki, Bronisław Łagowski, Agnieszka Wolny-Hamkało, Mateusz Mazzini, Andrzej Sikorski
Sarah Skov, Alexandra Södergran, Christina Tempest, Julie Jones, Nicolas Lemarin
"Niniejsza publikacja stanowi podstawę do dyskusji, wymiany myśli oraz doświadczeń badawczych, a zagadnienia kompetencji przyszłości omawiane są w trzech obszarach: pedagogicznym, edukacyjnym i psychologicznym. W części pierwszej zaprezentowano pedagogiczny wymiar kompetencji przyszłości. Omówiono elementy aktualnej rzeczywistości edukacyjnej, stawiającej zarówno przed nauczycielami, jak i podmiotami kształcenia zupełnie nowe wyzwania. W niniejszej części podjęto temat edukacji prowadzącej do umiejętności bycia w dynamicznych czasach. Skupiono się m.in. na pokoleniu iGEN, ukształtowanym przez powszechny dostęp do Internetu, używanie smartfonów i rozkwit mediów społecznościowych. Zwrócono także uwagę na negatywne aspekty korzystania z Internetu, poprzez badanie zjawiska patostreamingu. Ponadto wskazano na znaczenie i konieczność prowadzenia autentycznego dialogu w relacjach osobowych na poziomie nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic, bowiem wśród kompetencji pedagoga nie może zabraknąć wiedzy i umiejętności do skutecznego porozumiewania się z drugim człowiekiem Część druga pt. „Kompetencje przyszłości w wymiarze edukacji” dotyczy funkcjonowania systemu edukacji w Europie oraz rozwijania kompetencji jego uczestników w zakresie nauczania i uczenia się, zwłaszcza w aspekcie koncepcji lifelong learning (promującej uczenie się przez całe życie). Przedstawiono poziom rozwoju edukacji w Unii Europejskiej, jak również omówiono reformy oświaty w Republice Macedonii Północnej. Skupiono się także na obrazie i kompetencjach współczesnego nauczyciela, mających znaczenie dla efektywności nauczania i podejmowania innowacyjnych działań edukacyjnych, tj. stosowanie metody peer learning czy wykorzystywania social mediów w procesie kształcenia. Podjęto również zagadnienia związane z edukacją wyższą w erze kompetencji przyszłości. Rozpatrzono projekt analityczny dotyczący umiejętności metodologicznych nauczycieli szkół wyższych oraz zbadano relację między ofertą edukacji wyższej a potrzebnymi kompetencjami przyszłości, z uwzględnieniem rosnącej roli technologii i globalizacji w kształtowaniu rynku pracy. W ostatniej części pt. „Psychologiczne kompetencje przyszłości” zaprezentowano szereg wyników badań własnych z zakresu psychologii, dotyczących m.in. aktywności poznawczej, uważności czy kompetencji transferowalnych. Skupiono się także na psychologicznych aspektach korzystania z Internetu. Dokonano analizy potencjalnych korzyści wynikających z obecności na portalach internetowych oraz zaproponowano działania umożliwiające budowanie i wzmacnianie rezyliencji z wykorzystaniem w tym celu aktywności w mediach społecznościowych.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.